.

.

12 mars 2014

[TUTORIAL] Wing T-Shirt



Dear Gal,

How are you ? It's with a beautiful sun I write you. The motivation is here. I get out more often and now I've got a sports routine. I'll tell you more in a another blogpost.

I like to wear clothes without to ruin my bank account. Thanks to a promotion on Pimkie, I can buy a simple t-shirt for 1 euros. I'll show your how to transform a simple t-shirt to a stylish t-shirt. [Think to recycling your old t-shirt !]



◥ You Need : 

- A t-Shirt
- A Flatiron
- Iron on designs - 7€ [I chose a pair of wing - I found it on a shop of arts & crafts]


1. Remove carefully the white sheet which is placed at the backside of the design


2. Place the design on the support to be personalized. I cut in two parts to place the wings like I wanted.

3. I used a cooking paper on the design to protect it. I used my iron on the cooking paper and pressed firmly for 1 minute.


4. I removed the transparent adhesive carefully when the design is cold. Finish ~ 


Coucou les filles !
Comment allez vous ? Pour ma part, je profite de ce soleil pour faire le plein de vitamines et de motivation. Je me suis fait une routine sport pour éviter de ressembler à un Metamorph cet été. Le moral est au beau fixe, les idées aussi. Voici un petit tutoriel pour transformer un simple t-shirt en un t shirt tendance
J'ai utilisé un t shirt simple Pimkie ; Un motif avec des ailes acheté dans un magasin de loisir créatif [7€ à Leclerc] & un fer à repasser. 
J'ai coupé en deux parties pour le placer comme je le souhaite, j'ai retiré la partie blanche pour coller au t-shirt. Je place un papier cuisson sur le motif et je presse fort avec mon fer, pendant une minute. On retire le second film transparent... Et le tour est joué ! 

Take Care of You,
Kisses & Hugs


3 commentaires:

Rinako グレー a dit…

Beautiful top! ^o^ Great idea sweetie!

❤ ✿ NEW POST ✿ ❤
Rinako

Ly☆ a dit…

Merci pour ce chouette tuto ma roussinette chérie!!! Ça me donne plein d'idées!! Et puis...j'aimerai voir le résultat sur toi! ^^ Gros poutous de marmotte semi-croustillante <3

moeri's story a dit…

Super post! J'ai bien envie d'essayer aussi de customiser certains de mes T-Shirt simples.
Merci pour le tuto ma belle!!

Xoxo

~~ ~~