.

.

30 janv. 2012

Astralys do a diet... Again



Hi Gals,

If you remember, since january 2011, I started Dukan diet. It's the beggin of my improve in Gyaru Fashion. I lost 25 kilos.
Today, I study in a nurse's school. Dukan, it's a very hard diet. I was tired all day and my food was only meat... When i started, Dukan it's a very good motivation but I want to suceed my study. I must to have a balanced diet.

So, since one week I started Weight Watcher diet. It's a diet better than Dukan. I can eat fruit, vegetables and starchy food.

Weight Watchers, What is that ?

You can eat what you want. But, there are a important rule. You have points. You calculate these points thanks to a questionnary :

Sex :
mâles : 15 points
Female : 7 points

Age :

18-20 : 5 points
21-35  : 4 points
36- 50 : 3 points

How tall are you ?
Less 1.60m : 1 point
More 1.60m : 2 points

Weight :
60 à 69 : 6 points
70 à 79kg : 7 points
100 et 109 kg : 10 points


For exemple : 55 kilos → 5 points

Your activity :
No activity : 0 point
A little activity : 2 points
Always standing : 4 points
A very taxing work and a lot of work : 6 points

What you want ?
Loose weight : 0 point
Consolidate your weight : 4 points

For exemple for me :
I'm a female (7 points), I'm 22 years old (4 points). I weight 80-89 kilos (8 points) for 1m66 (2 points). I'm always standing (4 points) and i want to loose weight. (0 point)


7 + 4 + 8 + 2 + 4 + 0 = 25 points

I have a capital of 25 points.

All food have points.
For exemple, all vegatable have 0 point. Eggs have 2 points ... If you want see more foods and its points. You can click here (english) or Click here (French). 

And I ?


I started Weight Watcher during one week. It's easy to respect this diet but I have difficulty to do sport. I must do sport but my work exhaust me. (Oooooh Poor Astralys huhu). In finaly, I lost 700g in one week. Yeah, I'm happy and I'm not frustrated.
I am not ashamed to tell you my weight. It is a reality. I don't use photoshop to change my body. One day, I was told that fat gals will never be good Gaijin Gyaru. I want to prove otherwise, this is the reason why I want to have the level to be nominated for the Gaijin Gyaru Award : I worked so hard to be a correct Gaijin Gyaru. Don't forget me, I need you. 





GAIJIN GYARU AWARDS

Vote "Astralys (Ginger Gaijin Gyaru Blog)" in Categorie :


Newcomer Best Improve


Click Here & Vote


Thank you so much to all my 159 followers 




19 commentaires:

Skye a dit…

J'aime beaucoup ton article, ca me donne envie de me lancer dans le regime weight watcher !

" One day, I was told that fat gals will never be good Gaijin Gyaru" -> tu verras que peut-être un jour ce sera le contraire ^^

Kiwi☆ a dit…

Go gal you can do it!!! I support u 100% here <3 I've lost 6 kgs just in two weeks. How? I just eat (I'm veggie) and go to gym 2times/week, and my job is just sitting... how crazy is that @__@ I don't get that point thingy... So u have to lose all those points? O_o? It is same thing as a diet. Those just helping to tell what to eat and not eat? Or... Am I just stupid eh? :DDD

I think every kind of (no matter of weight, skin color etc) gyarus can be pretty - it's just the attitude! But it's true that many japanese clothes are for small sizes... :(


http://timeforteaparty.blogspot.com

Annie a dit…

woww 25 kilos! that's amazing! I'm trying to lose weight too but the progress is so slow... good luck with weight watchers~

Yumii a dit…

Bonne chance pourr ce régime, je n'y suis pas arrivé car atteindre le nombre été trop dur pour moi, j'arrivais pas à manger autant ^^

tu es belle en tout cas!
bisous

Lily. a dit…

Il faut vraiment que je fasse un (énorme) effort, et trouver la force de faire attention à ma façon de manger ! Allez motivée motivée !

Mello a dit…

Merci pour les points, sa sera peut être plus simple en tous cas Fighting :)

Kyo Tuzki a dit…

Hey! Are you a nurse?!
I hope so, because i'm a nurse too xp and i'm trying to lose some weight too,i dun like my legs :( is really hard when you study cuz i feel hungry everytime, i don't follow a diet, i have no time and blah blah...but i try eat healthly, i hope it works~

Have a nice week and let's work it♥

Astralys Alias Nini a dit…

Sky > Merci <3. J'ai toujours trouvé ça trop facile d'insulter les filles de grosses. Une fille qui a des formes si elle prend le temps de s'habiller à ses formes, c'est une aussi belle femme qu'une mince.

Kimi > No you don't stupid : It's very difficult with these all diet >.<''. I don't use all my points per day. With 25 points, you eat a lot of food and what you want ! (except sugar food 2 times per day or per week I don't remember). Thanks so much to support me <3. Some gals are cruel but it's my motivation. One day I'll say : "Look, I'm thin ! Muwawawawa"

Annie > Thank. It was very hard to loose 25 kilos but now i'm happy and i feel good.

Yumii > Bow je ne suis pas non plus obligé de tout manger. Je répartie sur la journée. Je fais un bon petit déjeuner, un bon déjeuner et un dîner léger. J’espère juste continuer à perdre. Merci, bisous !

Lily > C'est surtout dans la tête ><... C'est affreux mais si tu as décidé de manger, tu mangeras. Par tout les moyens. Je crois que le plus dure c'est de dire "non" à une crêpe au nutella pour dire "oui" à quelques choses de moins appetissant. Après ça dépend des personnes, certaines préféres le sucré, d'autres le salé. Moi j'aime les deux u_u (Mais surtout le salé). Groos Bisous !

Mello > Bon c'est pénible de calculer les aliments mais à la fin on sait très vite ce qu'on peut manger et ce qu'on ne peut pas. Ce qui est bien : fruit et légumes à volonté (Sauf les avocats ><)

Kyo > yeah, I'm not yet a nurse, i study it for the moment. I must do 1 year "Help nurse" and 3 years for nurse's study. It's a difficult work. All medical person eat a lot. We need food and energy xD. It's very important to eat normaly and healthly. (The Most important than to follow a diet. Diet is for SM. I'm a SM)

have a nice week too <3 Kisses & Hugs

Skye a dit…

Exactement ! Moi je suis pas ronde mais je ne suis pas mince non plus ! Mais je suis fière de m'habiller comme je veux ! Mettre des robes, des jupes meme si j'ai pas les jambes de super modèles qu'on admire ! Ceux qui disent "t'es grosse" ont cas regarder ailleurs !

moeri's story a dit…

ma belle je te souhaite du courage pour ta diet!! Je devrais aussi le faire car j'ai pas mal de kilos a perdre et ton article me donne tout de même envie de m'y mettre serieusement ^^

Asuka a dit…

I must do a diet because I gained 3kg in this winter!!!X-(((
Aww~ there are so many dericious foods in winter particularly!!:'O

I wanna wear cute outfit everytime and pretty bathing suit in this summer for myself!!

We'll stick it out together!!;D


I always support you!!<333
But I can't access to GGA site. In japan,we can't do it??
I really wanna vote for yooooou!!

Asuka a dit…

I must do a diet,too because I gained 3kg in this winter!!:'-((
There are sooo many dericious foods in winter particularly!!!

I wanna wear cute outfits and pretty bathing suit in this summer!!>---<


We'll stick it out together!!!

I akways support you!^^
And I wanna vote you,but I can't access to GGA site:'-(
In japan,we can't do it??

Astralys a dit…

Oh Why you can't access ? Are you already nominated ? You can nominated juste a once. Explain me what is the problem ! (It's not normal if you can't vote.)

Thank you so much to support me.

I am so glad to have such support.

Kisses & Hugs

Ly☆ a dit…

Ma belle, tu n'as absolument pas besoin de faire un régime pour être une parfaite "gaijin gyaru". Et d'abord quelles sont les règles à suivre pour être une "parfaite" gaijin gyaru? Sûrement pas une question de poids, mais sûrement une question de style. Selon moi tu es magnifique comme tu es (je le sais, je t'ai vue en vrai!^^), je comprends que tu veuilles perdre du poids (je suis comme toi) mais ne le fais pas pour te conformer à un idéal que des pouffiasses tentent de te dicter!
Courage pour ton régime! Vraiment cette méthode m'intéresse et je crois que je vais télécharger toutes tes petites fiches! Je te félicite pour tes kilos déjà perdus, tu es une battante ma chérie! N'oublies pas de nous tenir informée de tes progrès! Gros poutous!!

Midori Kaiide a dit…

J'ai deja essayer Dukan! omg! je voulais mourire! 1 semaines pas plus! Ma bouche etais bizarre...vraiment...ca me fesais un mal de tete affreux! Bonne reussite pour ta nouvelle diet! =xxx=

Astralys a dit…

Ly > Non non t'inquiete pas ! C'est surtout d'abord pour ma santé que je fais ça. J'ai vu que Dukan n'était pas le plus adapté pour mes études. J'ai besoin d'énergie pour réfléchir et pour mes stages qui sont épuisant. Je ne te remercierait jamais assez de tout le soutient que tu me donnes. Je t'adore <3 ma poupinette. Ce que je regrette c'est de ne pas être plus près de Bordeaux.

Midori > Je plussoie avec Dukan tu pues du bec xD... Tu as toujours soif et tu as l'impression d'avoir un rat mort qui loge au fond de ta gorge.

Merci Midori <3

Asuka a dit…

Oh! Sorry,I post the comment twice!!:O

Uh~...
I haven't nominated GGA,yet!:'-(
I tried it,but I saw the announcement "the nominations have ended" on that site. I can't nominate and vote for you??

Astralys a dit…

Yes, the nomination is finish yesterday. It's not a problem. No, I wait the update. Hihi

~♪~Coco~♪~ a dit…

je te souhaite bonne chance pour ton regime

je viens de commencer le miens aussi ><

~~ ~~